Deze 8 boeken móet je als online marketeer gelezen hebben

4 min. leestijd

Als online marketeer zit je vooral met je neus voor een beeldscherm. Geprinte leerboeken zijn, tegen de tijd dat je ze in handen hebt, al verouderd. Binnen online & advertising gebeurt er zo veel zo snel, dat het bijhouden alleen kan via de meest snelle kanalen. Boeken horen daar niet bij. Toch is het goed om zo af en toe eens een boek open te slaan. Deze 8 online marketing boeken hebben we uitgekozen op basis van persoonlijke voorkeur.
We hebben in dit artikel niet gekozen voor boeken die vol staan met tips om je skills te verbeteren. Deze 8 online marketing boeken stimuleren juist je brein. Ze barsten van de bruikbare tips die niet verouderen, ook al zijn ze 80 jaar oud. Zie het als algemene kennis.
Om verder te groeien binnen de online marketing moet je doorgroeien als persoon. Deze boeken helpen je daarbij.

De lijst met online marketing boeken

  • Jonah Berger — Contagious
  • Gary Vaynerchuk — Jab, Jab, Jab, Right Hook
  • Ann Handley — Everybody Writes
  • Marty Neumeier — The Brand Gap
  • Chip Heath & Dan Heath — Made To Stick
  • Jonah Lehrer — Imagine
  • Dale Carnegie — How To Win Friends & Influence People
  • Tim Ferriss — Tools of Titans

Jonah Berger — Contagious: Why Things Catch On

De cover van Jonah Berger's boek 'Contagious'

“People don’t need to be paid to be motivated.” – Jonah Berger marketing professor

  • Professor Jonah Berger presenteert in dit boek de zes stappen die ervoor zorgen dat het ene product het beter doet dan het andere.
  • Gepubliceerd in: 2013
  • Nederlandse titel: Buzz: Waarom wordt iets viral (of toch niet)
  • Thema: viral marketing
  • Bol.com / Amazon

Gary Vaynerchuk — Jab, Jab, Jab, Right Hook: How To Tell Your Story In A Noisy, Social World

De cover van Gary Vaynerchuk's boek 'Jab, Jab, Jab, Right Hook'

“Your story isn’t powerful enough if all it does is lead the horse to water; it has to inspire the horse to drink, too.” – Gary Vaynerchuk entrepreneur

  • Kort maar krachtig: zó vertel je je verhaal in print en online.
  • Gepubliceerd in: 2013
  • Nederlandse titel: is nog niet vertaald
  • Thema: strategie & social media
  • Amazon

Ann Handley — Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content

De cover van Ann Handley's book 'Everybody Writes'

“Assume the reader knows nothing. But don’t assume the reader is stupid.” – Ann Handley copywriter

  • Als je op zoek bent naar een manier waarop  je je online teksten goed — als in: ontzettend goed — kunt schrijven, is dit je boek. Een complete gids voor copywriting.
  • Gepubliceerd in: 2017
  • Nederlandse titel: is nog niet vertaald.
  • Thema: copywriting
  • Amazon

Marty Neumeier — The Brand Gap: How To Bridge The Distance Between Business Strategy and Design

De cover van Marty Neumeier's boek 'The Brand Gap'

“Who are you? What do you do? Why does it matter?” – Marty Neumeier branding expert

  • Dankzij Marty Neumeier leer je binnen twee uur het belang van branding binnen de offline- en onlinewereld.
  • Gepubliceerd in: 2005.
  • Nederlandse titel:  is nog niet vertaald.
  • Thema: branding
  • Amazon

Chip & Dan Heath — Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

De cover van Chip Heath & Dan Heath's boek 'Made To Stick'

“The first problem of communication is getting people’s attention.” – Chip & Dan Heath

  • Hoe zorg je ervoor dat een idee blijft hangen? Chip & Dan Heath laten de zes principes aan bod komen die ervoor zorgen dat sommige dingen blijven hangen en andere niet.
  • Gepubliceerd in: 2007
  • Nederlandse titel: De plakfactor: Waarom sommige ideeën aanslaan en anderen niet
  • Thema: content & social media
  • Bol.com / Amazon

Jonah Lehrer — Imagine: How Creativity Works

De cover van Jonah Lehrer's boek 'Imagine'

“And so we keep on thinking, because the next thought might be the answer.” – Jonah Lehrerauteur

  • De titel zegt het al: dit boek gaat over je verbeelding. Jonah Lehrer (niet dezelfde als voorheen) legt uit hoe creativiteit werkt en hoe je creativiteit kunt opwekken.
  • Gepubliceerd in: 2012
  • Nederlandse titel: Imagine: Hoe creativiteit werkt
  • Thema: creativiteit
  • Bol.com / Amazon

Dale Carnegie — How To Win Friends & Influence People: The Only Book You need To Lead You To Success

De cover van Dale Carnegie's boek 'How To Win Friends And Influence People'

“To be interesting, be interested.” – Dale Carnegie auteur

  • Deze klassieker gaat puur over mensenkennis: zó communiceer je met iemand.
  • Gepubliceerd in: 1936
  • Nederlandse titel: Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt
  • Thema: communicatie
  • Bol.com / Amazon

Tim Ferriss — Tools of Titans: The Tactics, Routines, and Habits of Billionaires, Icons, and World-Class Performers

De cover van Tim Ferriss' boek 'Tools of Titans'

“When 99% of people doubt you, you’re either gravely wrong or about to make history.” – Scott Belsky entrepreneur

  • Geen naslagwerk is inspirerender dan dit. Tim Ferriss, ook bekend van de 4-Hour-Workweek, legt de geheimen van succesvolle mensen bloot in deze bijbel.
  • Gepubliceerd in: 2016
  • Nederlandse titel: Fit, rijk & slim: De beste adviezen van mensen aan de top
  • Thema: inspiratie
  • Bol.com / Amazon

Welke van deze online marketing boeken ga jij als eerste lezen?  Of staan er al een paar in jouw boekenkast?

Carrièretips
Alle artikelen >
Gerelateerde artikelen