Deel je cv met ons, dan gaan we samen op zoek naar een baan die echt bij je past.
De lijst met online marketing boeken
- Jonah Berger — Contagious
- Gary Vaynerchuk — Jab, Jab, Jab, Right Hook
- Ann Handley — Everybody Writes
- Marty Neumeier — The Brand Gap
- Chip Heath & Dan Heath — Made To Stick
- Jonah Lehrer — Imagine
- Dale Carnegie — How To Win Friends & Influence People
- Tim Ferriss — Tools of Titans
Bekijk vacatures op GoodCompany
Jonah Berger — Contagious: Why Things Catch On
“People don’t need to be paid to be motivated.” – Jonah Berger marketing professor
- Professor Jonah Berger presenteert in dit boek de zes stappen die ervoor zorgen dat het ene product het beter doet dan het andere.
- Gepubliceerd in: 2013
- Nederlandse titel: Buzz: Waarom wordt iets viral (of toch niet)
- Thema: viral marketing
- Bol.com / Amazon
Gary Vaynerchuk — Jab, Jab, Jab, Right Hook: How To Tell Your Story In A Noisy, Social World
“Your story isn’t powerful enough if all it does is lead the horse to water; it has to inspire the horse to drink, too.” – Gary Vaynerchuk entrepreneur
- Kort maar krachtig: zó vertel je je verhaal in print en online.
- Gepubliceerd in: 2013
- Nederlandse titel: is nog niet vertaald
- Thema: strategie & social media
- Amazon
Ann Handley — Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content
“Assume the reader knows nothing. But don’t assume the reader is stupid.” – Ann Handley copywriter
- Als je op zoek bent naar een manier waarop je je online teksten goed — als in: ontzettend goed — kunt schrijven, is dit je boek. Een complete gids voor copywriting.
- Gepubliceerd in: 2017
- Nederlandse titel: is nog niet vertaald.
- Thema: copywriting
- Amazon
Marty Neumeier — The Brand Gap: How To Bridge The Distance Between Business Strategy and Design
“Who are you? What do you do? Why does it matter?” – Marty Neumeier branding expert
- Dankzij Marty Neumeier leer je binnen twee uur het belang van branding binnen de offline- en onlinewereld.
- Gepubliceerd in: 2005.
- Nederlandse titel: is nog niet vertaald.
- Thema: branding
- Amazon
Chip & Dan Heath — Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
“The first problem of communication is getting people’s attention.” – Chip & Dan Heath
- Hoe zorg je ervoor dat een idee blijft hangen? Chip & Dan Heath laten de zes principes aan bod komen die ervoor zorgen dat sommige dingen blijven hangen en andere niet.
- Gepubliceerd in: 2007
- Nederlandse titel: De plakfactor: Waarom sommige ideeën aanslaan en anderen niet
- Thema: content & social media
- Bol.com / Amazon
Jonah Lehrer — Imagine: How Creativity Works
“And so we keep on thinking, because the next thought might be the answer.” – Jonah Lehrerauteur
- De titel zegt het al: dit boek gaat over je verbeelding. Jonah Lehrer (niet dezelfde als voorheen) legt uit hoe creativiteit werkt en hoe je creativiteit kunt opwekken.
- Gepubliceerd in: 2012
- Nederlandse titel: Imagine: Hoe creativiteit werkt
- Thema: creativiteit
- Bol.com / Amazon
Dale Carnegie — How To Win Friends & Influence People: The Only Book You need To Lead You To Success
“To be interesting, be interested.” – Dale Carnegie auteur
- Deze klassieker gaat puur over mensenkennis: zó communiceer je met iemand.
- Gepubliceerd in: 1936
- Nederlandse titel: Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt
- Thema: communicatie
- Bol.com / Amazon
Tim Ferriss — Tools of Titans: The Tactics, Routines, and Habits of Billionaires, Icons, and World-Class Performers
“When 99% of people doubt you, you’re either gravely wrong or about to make history.” – Scott Belsky entrepreneur
- Geen naslagwerk is inspirerender dan dit. Tim Ferriss, ook bekend van de 4-Hour-Workweek, legt de geheimen van succesvolle mensen bloot in deze bijbel.
- Gepubliceerd in: 2016
- Nederlandse titel: Fit, rijk & slim: De beste adviezen van mensen aan de top
- Thema: inspiratie
- Bol.com / Amazon
Leuke online marketing boeken
Welke van deze online marketing boeken ga jij als eerste lezen? Of staan er al een paar in jouw boekenkast? Als je de dagelijkse werkstress wilt ontwijken of je wilt ontwikkelen op persoonlijk vlak is het wellicht een idee om weer iets vaker een boek te gaan lezen.